Saturday, October 4

sedih??????

napa perlu bersedih?????adakah kita perlu bersdih?????
persoalan ni sentiasa bermain difikiran aku........
adakah kita sentiasa akan berakhir dgn kesedihan?????
aku plg benci sedih2 ni...tp aku slalu jgkla bersedih....espcially dekat2 raya mest sedih....kenapa????bcoz terkenang ngn seseorg.....
org ni adala org yg plg2 aku sgt2222222 rindu mau jumpa buat masa ni......biar pun aku rasa mmg ndakkn dpt jumpa la buat selama2nya......pemergian dia terlalu awal bg aku...n dia pergi sgt mengejut tanpa memberikan apa2 hint pun pada aku....kali terakhir aku berjumpa dgn dia pada buln ogos 2006...dan dia pergi pada 16/10/2006.......pada tarikh itu, merupakan ari yg plg sedih buat aku....dia menamatkan riwayat hidupya pada waktu subuh ari isnin tu....n pada waktu tu aku masih lg tidur di rumah sewa aku di padang jawa................famili aku try beribu kali tepon aku tp ndk dpt coz hp abz bat.....at last drg kol hp wak utk beckp ngn aku......yg beckp dlm fon adalah kazen pmpn aku.....famili aku lgsg ndak sggp beckp ngn aku....setelah aku mendegar berita tu aku truz mengalirkan air mata yg tanpa disedari turun tetiba......suma hauzmate aku heran......n aku bg taula wat hapen....n aku pun bersiap utk ke apot blk sabah...mape dgn rela ati antar aku....omar pun nyebok mau ikut..hehehe...tp be4 g aku kena amik kakak aku dulu kat mawar 'kak tom-tom'........bila dia jumpa aku dia truz nangis....act aku lgsg ndak bole tgk salah seorg dr famili aku nangis...itu la yg plg pantang dlm diri aku...kalo aku nmpk aku pun akan terikut......jd kami pun beli tiket blk ke sabah...kami smpi sabah around jam 2 ptg...n kebykkan org ckp yg arwah kakak aku telah tunggu lama sgt be4 kami smpi..cuba bygkan dia meninggal subuh...n dia kena kebumikan around 2.30 ptg....sgtla lama....sampai jak aku dupekarangan umah..terlalu ramai org berada diluar dan dalam rumah....masuk jak aku dlm umah aku truz peluk mak aku...aku sgt ndak tahan tgk mak aku yg tgh menangis.....lgsg ndak bole....pastu aku trus g tgk kakak aku...aku cium dahi dia buat kali teakhir....aku rasakan bagai tidak mau lepaskan dia pergi....tidak mau dia dibw kemana2....itula apa yg aku rasakan....tp ramai sedara mara aku tarik aku n tenang kan aku.......aku berserah pada Allah SWT atas apa yg telah ditakdirkan buat arwah kakak aku...n aku terima segala qada dan qadar terhadap keluarga kami......raya tahun ni merupakan tahun ke 2 kami beraya tanpa kakak siti.....kesdihan tu masih lg n tetap terasa buat kami sekeluarga...terutamanya mak n bapa aku......
segala peristiwa inni meningat kan aku akan mati.....kita tidak tau bila pula kita akan mati...mukin skrg...mukin esok,lusa atau bila2 masa saja......ia mengajar aku spy perbanykkan amal ibadah di dunia ini sebelum kita tdk dpt lg melakukan nya..............biarla segala amal ibadah itu membawa kita kesyurga Allah SWT........AL-FATIHAH.....amin

6 comments:

wannortya said...

wahhh,i'm d 1st to comment...tahniah2..hehe

kate org,yg patah akan tumbuh..yang hilang akan berganti..yang datang akan pergi..dan yang hidup akan mati...that's life..maybe that way,kite akan selalu ingat n kenang yang patah,yang hilang,yang pergi dan yang mati....and will appreciate more yang tumbuh,yang berganti, yang datang dan yang hidup...

wah2..hebat plak i berfalsafah kan..thanx to peers la nih..hehe

utk jawab soklan nape perlu bersedih tu-->yup,kite bleh n perlu bersedih.utk express our feelings...takkan dah sedih nak buat bodo je kannn..karang org kate tak normal plak...heh..ape salahnye sedih tapi nasehat dari PM junaidah manap(ye ke name die nih?),kalo nak sedih,paling lame pon 24 jam je...

be strong ye..

LeLa BeSt said...

tok@azuan yg macho,
im not cut to say anything on this, kerna aku xpenah rase kesedihan yg semacam ini.. cume aku nk kate, arwah kakak ko mesti xnak ko nangis lame2 kan? die mesti nak ko kuat.. biarkan kesedihan & kerinduan tu jd perangsang diri ko utk maningkatkan kemajuan diri ko, n ko buat tu utk dia.. tu yg speselnyer..

watever it is, ko tetap macho...

tya, aku repot kt pn Jun ko xsure name die

Hafizan said...
This comment has been removed by the author.
Hafizan said...

tipu la kalo aku kate tak sdih bile bace cite nie..tipu la kalo aku kate aku tak bayangkn ape yg ko rase..tipu la kalo aku kate aku tak igt time berita sedih tu sampai kat ko...

tak elok meratapi org yg telah pergi selamanya...bnda tu akan menyakitkn arwah..trskn la baca yasin utk arwah akak. kalo rase nk nangis,mnangis la sambil mngadu kpd ALLAH..jgn la sia2 kn tangisan itu tanpa berdoa ape2.

ini dr hati aku: tok aku sedih sgt bile tgk ko nangis. even bile tgk gmbr akak ko kat meja tu pn aku sdih..aku tak tau camne nk redakn tangisan ko sbb aku sdih bile tgk ko camtu.aku tak cukup kuat nk bg ko nasihat.hopefully ko sendiri boleh kuatkn diri ko..

(lela,jgn tipu kate tok macho..igt die dh wat blog)

kudaku lari gagah berani said...

azuan azuan azuan...


telah terputus amalan manusia itu bila dia kembali bertemu Penciptanya...hanya 3 perkara yg jd penyambungnya..ilmu yang dimanfaatkan, sedekah yg ikhlas dan doa-doa org mukmin kepdanya..

berdoalah kita yg masih hidup ini semoga arwah ditempatkan dikalangan org2 yg beriman yg dijanjikan syurga oleh Allah..amin..

sedekahkanlah al-fatihah untuk arwah kakak azuan khususnya..dan syuhada-syuhada di Malaysia, Palestin, Filipina, Indonesia, Chehnya..seluruh dunia..al-fatihah..

aYie said...

firstly, i really2 miss u..
only u my "big" bro...
jgn salah faham lak..haha...

memang tipu la kalo baca cite ni xsedih...sedih gle2..

saya try berada ditempat baby bila baca cite ni...Ya Allah...mampukah aku nak harungi semua dugaan yang Engkau beri kpdanya(baby-panggilan tok)??

wallahualam...orang ckp pk yang bkn2 adalah berdosa...tapi tulah aku...setiap kali nak tido mesti aku pk ttg kematian...

aku tkt org yang aku syg pergi bl aku bgn dari tido...2 yg aku plg tkt sgt2...kalo boleh nak potong telinga ni...xnak dgr brta ttg kematian....

tapi setiap yg hidup tu mesti mati...baby...jgn la bersedih k...sedih tu blh, tapi jgn smpai memudaratkan diri sudah la k...
bykkan berdoa...kalo asek bersedih jak, nti arwah kakak xtnang...mana tau kan...hehe...

tok tetap macho..sokong lela...
tampak jeles...haha