Friday, December 11

MANUSIA!!!!!

Assalamualaikum WBT,

Sekali lagi aku turun ke padang untuk menyaksikan perlawanan penulisan di atas keyboard lapotop...kepala aku pusing pusing aku bingung bingung mcm lagu lak....apa yg telah berlaku kepada diri aku sejak dua menjak ni..setelah bergelar sebagai pekerja yg berkaliber.aku dpt rasakan kehidupan aku pun turut berubah...keseronokkan dlm kehidupan tu dah berkurangan..bukanla maksud aku disini untuk mencari keseronokkan semata2..keseronokkan tu ada banyak maksud n caranya..hanya kau yg mampu satukan hatiku bak kata lagu aizat..haha..
tapi di akhir zaman otak aku selalu berputaran akan keanehan manusia dimuka bumi yg indah lagi megah dan sergah ciptaan Allah SWT. aku menyaksikan pelbagai telatah manusia yg berbeda2.kelihatan ada yg seperti artis, ada yg seperti pelukis, seniman, seniwati, org kaya, org miskin walhal kita semua adalah sama iaitu ciptaan terbesar ALLAH SWT. tidak ada bezanya antara kita..cuma akan ada kelebihan dan juga kekurangan masing2.
jadi kita lihat pada diri kita sendiri, dalaman dan juga luaran, fizikal, mental dan juga spiritual..bak kata abg adi S.P.I.E.S...hahaha
Manusia manusia manusia manusia manusia manusia....
sekiranya dikupas akan kehidupan setiap manusia di dunia ini, pasti akan dpt kita lihat baik dan buruk , kebahagiaan dan kesedihan, kejujuran dan penipuan yg ada dlm perjalanan hidupya.walhal pada zahir dan batinya manusia bijak untuk menyembunyikan segala2nya. walau apa pun terjadi mereka tetap ingin kelihatan cantik, kiut,sweet, ceria, bahagia dan jugak apa2la. ini kerana manusia ni pandai berubah2. tapi siapaka yg akan tetap sama?dan apakah yg akan tetap sama....

fikir- fikirkan dan renung2 kanla..selamat beramal!!!!!

2 comments:

LeLa BeSt said...

yg ko ckp kiut, sweet, ceria, comel, baik hati, periang tu sume tu, aku la tu tok.. aku ngaku skang..

tok, itula namanya warna2 kehidupan. Ada mcm2 jenis manusia yg ko akan jumpa spjg persinggahan ko di dunia ini. Baik ka, buruk ka, suma akan beri kesan pd ko. Pada kita semua. N kesan2 kehadiran mereka dlm hidup kita tu, ada juga yg baik, n ada juga yg buruk. Ade jugak org baik yg kita jmp, tp kesannya buruk pd kita, n ada jugak org yg buruk prangainya tp kesannya baik pd kita, means kita belajar dr kesilapan dia. Gitula. Itula ketentuan Allah. Sesungguhnya setiap yg berlaku tu ada hikmahnya, yg dh ditetapkn Allah. Jd kita sbg hambaNya haruslah jalankan perintahNya sebaik mungkin. Jumpa org xbetul, kita cuba betulkn sikit2, setakat yg termampu. semoga pertemuan itu memberi kesan di masa depan, kalau x sekarang

sikit dr aku yg serba kekurangan

uAnz lAmpI All riGht said...

KAU??????pelissssssss......simpang malaikat 24 kalo ko ada suma tu..hahahahhaha


tula, bg aku skrg byk sgt yg benda aku nampak dlm kehidupan aku ni...n aku cuba utk mengambil iktibar di atas apa semua yg berlaku...biasala dlm dunia ni semua manusia x sempurna...byk sgt warna2 yg timbull...cnthya aku kompomla putih, ko kuning langsat tam n tya kompomla kaler black...hahahhahaha..so yg ptg kita kena byk menerima apa yg berlaku dlm hidup kita...kalo bole kita kena ada saling tolong menolong....tp nak tny ko perluka kita berkira kalo dah kita jak asyik tolong tp org len x penah pun tolong kita...so mcm mn? apa yg bole diperkatakan?hahhahaha


sesungguhnya manusia ini sungguh lemah....